torsdag 30 oktober 2014

MUNTERHET

När fötterna springer fortare
än jag hinner med
Det vill säga när stressen är påkopplad
då tiden är snål
(turligt nog..händer det sällan)

Är man dessutom skumögd som jag är
Kan det uppstå en viss munterhet såna gånger ..med den kombinationen

Som igår när jag skulle in till stan
Och ville ta en snabbdusch och tvätta håret
Råkade jag i villervallan ta FEL
Istället för balsam..tog jag lotion
Kände när jag drog fingrarna genom håret.. att det kändes annorlunda

Texten på flaskor och burkar är åxå ofta snålt tilltagen
och ibland med en allt för ljus text
Då är det svårt
När tiden är knapp att hinna SE
vad man häller i håret
även om man nu inte skulle vara skumögd

En lyckosam dag önskar jag er alla

2 kommentarer:

  1. Du förgyller även denna förmiddag :-D Tack!

    Fick för några år sedan ett mail som ligger inom samma tema: http://grannasfolkofa.blogspot.se/2010/10/antligen-forstar-jag.html

    SvaraRadera