fredag 24 oktober 2014

TANKESNACK i MÖRKRET

Tänker..känner..känner in
DÄR jag går omkring... bland morgonens göromål
i blåst,regnsnöblask och mörker

Till hästarna
som snackar med mig och kommer fram.. när jag äntrar stängseltråden och kliver in
med det ny-uttappade dricksvattnet ..och klockan är kvart i 4

Jupiter sträcker fram sin mule för en morgonpuss
Han är frikostig med dom ..men det är INTE jag som lärt upp honom
Han hade det med sig i bagaget
Kajsa är mer återhållsam på den punkten

men brukar ibland när andan faller på ge mig en flyktig snabbispuss i förbifarten
Hon visar sin tillgivenhet på andra olika sätt


Denna tidiga morgons uppvaknande tankar
har fyllt på mig
med kraft och motivation inför dagens göromål
ATT STÄDA och sortera och fixa till

INFÖR Måndagens efterlängtade besökare
Bara tanken på det ...får livsandarna att bli dansanta

Önskar er ALLA ett UNDERBART avslut på veckan och en HÄRLIG nystart på nästa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar