söndag 26 oktober 2014

VINTERTID


Så klart att jag glömde bort det där med tidsomställningen
Fanns inte minsta lilla tanke på den
Utan jag klev upp SOM vanligt.. när kroppen väckte mig
då jag tog med mig hundarna ut...för att släppa ut hästarna
Till den MILDA morgonen som inte bar med sig minsta lilla regndroppe

När jag sen slog på datorn
VISADE klockan HELT fel... tills jag insåg
Det jag inte hängt med i ...att NU är det VINTERTID som gäller
Sicket påhitt
För mig är det inget större problem..egentligen inget problem alls
då tiden och jag har ett lösaktigt förhållande
MEN för dom som lever i mer fasta tidsförhållanden
Kräver tiden av dom ..en underkastelses omställning

Läste förresten på nätet att några forskare kommit fram till att det inte är så hälsosam
med denna tidsomställning..särskilt inte för barnen
Kan förstå det
Då omställningar kan vara krävande att genomgå för kroppen
och ibland ta väldigt lång tid på sig..ända tills sommartiden dyker upp
för att pracka på oss sin tidsomställningsinvänjning
Fast då är det kanske lite lättare ändå för barnen
För då har ju skolan sommarlov och tiden mindre att säga till om

FÖR mig.. innebär omställningen en HEL timme TILL
att få avnjuta av ..med kaffekoppen,djuren DE vilda som tama,tystnadens ljud och mörker.
innan dagen tar vid..som jag nu får njuta av en längre stund
Innan jag kryper till sängs
Det NI..är inte så dumt det heller OM och NÄR jag riktigt tänker efter

Ett mysigt uppvaknande till denna NYA dag önskar jag er alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar