onsdag 22 oktober 2014

OMTYCKT


Efter 12 i natt blev det ett utlyst strömavbrott
Som höll i sig till strax före 5
Riktigt mörkt alltså

Inte ens stjärnorna och månen var synliga

Annars är ju väglyset tänt
och jag kan se grannens lampa lysa en bit bort

Tur jag har en pannlampa..som lyste upp min väg till stallet
och ledsagade mig fram till hästarna
så jag kunde sätta på dom grimmorna och släppa ut dom

Dom är ivriga att få komma UT till MATEN och att få kissa av sig

Hästar ser ju bättre än vi människor
Och till höet skulle de nog leta sig fram till ändå
HUR mörkt det än var..via luktsinnet

Några vackra snöflingor singlade ner.. ett KORT stund igår å förrgår
Inget mer blev av det

Än är vägarna isfria
Men man vet aldrig dag för dag när och var den dyker upp

Tände några lyktor som jag satte i träden
För att piffa upp den mörka morgonen lite..för mig och djuren
DET är mysigt med ljuset
som lyser med sin fladdrande låga i tystnaden och mörkret

Önskar er alla en omtyckt och ljus dag

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt och fint det låter det du skriver.. och det gäller att inte vara mörkrädd när allt blir kolsvart.. Vi hade strömavbrott ett tag i går knappt en timme men det var mitt på dagen så jag hade inte ens upptäckt det förrän jag öppnade kylen.. Tack för titten hos mig och ha en riktigt fin dag Kram Nicki / Night Lady

    SvaraRadera
  2. GODER MORGON..det både ÄR och känns mysigt när och där jag går i mörkret
    i det milda morgonljuset med lyktor och blinkande lampor på hundarna Så dom syns och jag ser var dom håller hus någonstans Det är inte särskilt ofta som strömmen är borta så här länge Men det är väl inför vinterns ankomst som dom ville kolla upp allt funkar och är som det skall TACK själv för DITT trevliga besök hos mig Hoppas dagarna tar VÄL hand om dig Kram

    SvaraRadera