lördag 11 oktober 2014

PIGGIL

Pssst..kan INTE sova..är pigg
Kl är 12
Får såna här piggil någon gång då och då

Men har nu slutat upp med att hetsa kroppen
till att försöka somna ...SOMNA OM
För att jag TÄNKER UT åt den.. att den måste koppla av och sova

Men är nu kroppen pigg
VARFÖR skall jag då försöka tvinga den till att göra det den INTE VILL
Till ingen nytta

Utan jag kliver upp tänder stearinljusen och gör upp eld i spisen
Sätter på kaffepannan..under tiden den kokar
häller jag upp ett glas med fil och ringlar lite lösaktig honung ovanpå

Öppnar upp ytterdörren för att känna vad det är för väder
Både lukt och känsla tar för sig av det natten bjuder på
SMÅRUGGIG och alldeles tyst är den
Och Sobella ville ut
Tror jag skall sätta på lite musik med mjuka toner
Läste förresten i VK om att hästinfluensan drabbat hästar i Vännäs
Så den ridtävling som var inplanerad fick ställas in..TRÅKIGT
Nä nu skall släppa ut hundarna och mig till natten

GOD MORGON

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar