måndag 5 januari 2015

BEVARANDE MINNEN


De allra första dagarnas kliv.. IN till det NYA året
Blev en finfin start
Vädret har skött sig och hade precis
just innan min "isfrossa"
från fjolårets vedermödors minnesinlagring dök upp
och började vibrera inom mig
och isen skulle till att breda ut sig
bytte vädret om till minus från plus
och ett snölager la sig ovanpå marken
vilket åter gav tass,hov och fötter ett stabilare förflyttningsunderlag

SEN dök gänget upp och huset blev fullt
med människor och djur
Då vi fångade in julens och det gångna årets sista andetag

Mig digga stort dessa dagar med barnen,deras respektive, samt barnbarnen
Att få umgås..dela dagarna,kvällarna och fylla husets alla sängplatser
när natten tar vid
Själv sover jag då i kökssoffan..då jag vaknar först
En mysig påminnelse dyker då alltid upp
För då vaknar min glädjes välbehag
Uppväckt av minnena DÅ jag var barn och växte upp
Hur mysiga jularna och deras efterföljande dagar var
När mormor,morfar och mamma gav ljus och värme till juldagarna
Såna minnen som jag hoppas mina barn och barnbarn får bära med sig
på sin fortsatta vandring
I julklapp.. bland många andra fick jag en ovärderlig liten pryl
Som gör att ÄVEN OM min dator kraschar
Så har jag kvar allt mitt material i denna lilla dosan
Dom är omtänksamma mina barn
För det är ju om min livsvandring det handlar
där mina bilder och ord plockats upp efter vägen
och sen lagras i min dator
Så nu behöver jag aldrig oroa mig mer att det skall försvinna
vid en datorkrasch

Hoppas ni alla
haft en lika värmande jul och en lika god start på det nya året



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar