tisdag 27 januari 2015

ORD med inbakad HUMOR

HUMORn är en viktig livsingrediens
Som när jag och hundarna tog vår skogstur häromdagen
fick vi syn på något som inte varit där förut
En träpinne.. med en skriven papperslapp påklistrad
med silvertejp

och något skrivet på..var det jag såg

Silvertejp,som är bra att ha till det mesta

Vad stod det då på lappen, som fick mig att flina

Hmmm..När jag nu skulle gå dit för att fota lappen var den borta
Men det var ju själva grejen som det handlade om
att göra det vanliga..med ett humorinslag
Tror det stod "Skyddsområde ..
och att ingen förare av bensin fick tillträde utan att vara rakad
sen var en glad-gubbe utritad under
men det var ju med en knorr som det var skrivet
som inte jag minns orden av MEN väl andemeningen
Det var någon som gett information till bensinbilen
om vägen till maskinerna i skogen när dom behöver påfyllning
då det är MÅNGA slingriga skogsvägar
så kan det ju inte vara så lätt att hitta dit man skall
Utan lite vägledning
Tror säkert att föraren åxå drog på smilbanden när han läste
vad som stod på lappen som var spetsad med humor
Det gjorde då jag i alla fall
Kul med sånt som bryter av från det vanliga
Ungefär som att bli bjuden på en god efterrätt..mitt i vardagen

Önskar er alla en OVANLIG dag spetsad med glädje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar