måndag 19 januari 2015

UTJÄMNAD BALANS

Han är en riktig gangster..han Quvintuss
Ni skulle se honom i aktion
när han blåser upp sig och far omkring uppefter soffkanten
för att sen ta en flygtur över till fåtöljen
ner på golvet och så iväg som ett jehu upp igen
och låter om sig som det värsta monstret

Allt i ett enda syfte... att skrämma iväg
vår nya gäst..som gillar att hålla sig nära mig
Då det är mycket nytt att ta in


Sirius som han heter skall bo på prov här i några veckor
För att se om han pallar med ett liv här med oss
Hade inte tänkt skaffa mig någon ny hund än

Då jag ville att Puma först skulle få lugn och ro
sin sista tid
Men då den här valpen inte blivit såld
Och uppfödaren..tillika min ena dotters kompis
har 3 tikar och detta är en kille
Så började det bli lite akut med ett nytt hem
Så jag tänkte att jag kunde prova och se

Det är en försiktig liten kille
UTAN att vara rädd eller mesig.
Det var ju det första som var viktigt
Med tanke på hur jag har det och bor

Idag är han kaxigare..
så balansen är lite mer utjämnad om jag så säger
för han sa ifrån igår till Quintuss
när han tyckte att nu får det vara nog
Så nu är dom kompisar..sover bredvid varandra
jagar och tar varandras mat


Ett steg i taget..har dom tagit
som i berättelsen om "lille prinsen"
Det har ändå gått förvånansvärt bra
Han kom ju i Torsdags
Och ett är då helt säkert och det är att jag får skratta
MYCKET och jämt


The BIG boys förhåller sig lite mer avvaktande
men med stor nyfikenhet
följer dom Quvintuss och Sirius alla förehavande

Men när dom drar igång med mattorna
då vill Biggles vara med..han gillar den leken

Och blir dom ovänner..då rycker storpojkarna in
och säger ifrån..nån måtta får det ju ändå vara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar