fredag 23 januari 2015

LÄNGTANSKÄNSLA med SMAK


Igår..sen eftermiddag dök bageribilen upp
Känner mig som barn på nytt..som när min morfar
hade cyklat till Norum, som låg ca 8km till 1 mil bort
för att handla det som behövdes
Någon bil fanns inte tillgänglig då
Minns väntan.. tills han skulle komma tillbaka
Som alltid med en karamellpåse i lådan bak cykeln att bjuda oss barnbarn på
DEN mysiga längtanskänslan
har jag när bageribilen är på G
Och jag går omkring och tänker och känner efter
vad jag vill köpa
Som igår..då blev det en semla så klart
och matbröd
Och Siv och Kjell som var i stan igår
kom med flera påsar.. fyllda med mat
som min dotter i stan hade handlat åt mig
Då jag själv är lite låst just nu och hade tomt i både skafferi och kyl
Vill ju inte lämna valpen ensam än
För den tid jag lägger ner NU
för att han skall känna sig trygg
Har jag igen tusenfalt sen
Tack "dotra min för handlandet och Siv och Kjell för leveransen

Den här låten blir jag ALDRIG less att lyssna på

Önskar er alla en vacker och harmonisk helg

2 kommentarer:

  1. Hej Inger..
    vad trevligt att se dig i min blogg..
    Hoppas du hade en fin jul och Nyår och jag hoppas du har en härlig januari också..Nu önskar jag dig en fin helg Kram Snow White

    SvaraRadera
  2. Måste ju titta till dig emellanåt.. för att se vad du har för dig och att du mår bra :)
    God fortsättning på den resterande helgen Kram

    SvaraRadera