söndag 25 januari 2015

IDIOTI

God morgon
Det är ytterst ,ytterst sällan som jag dricker läsk
Men igår hittade jag
bakom några påsar i skafferiet en oöppnad stor julmust
som blivit kvar efter julfirandet med "gänget"
Och då jag var svettig ..törstig och sugen efter utesysslorna
så tog jag för mig av musten
INTE bara ett glas utan flera och jag har STORA glas
Dom rymmer 4-5 dl
Kunde jag sova sen... Näääää
Det kröp i kroppen och jag kastade mig hit och dit
till djurens stora frustrationsirritation

Till slut gick jag ner i köket för att ta mig ett glas fil
Det brukar dämpa krypet i kroppen..vad än det uppstår av
Undras vad det är för färgmedel och andra tillsatser i
som får kroppen att reagera som den gjorde
Jaja..jag kunde ju ha druckit med måtta
Men det var gott
och törsten är inte särskilt mottaglig
för förnuftiga argument..när den fått sikte på
det den vill ha JUST DÅ och NU och som den aldrig annars får
Somnade gjorde jag till sist..

men då hade mina två sängkompisar sökt sig till andra
mer lugna sängplatser

Önskar er alla ett förnuftigt och härligt avslut på veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar