onsdag 28 januari 2015

VÄNTAN





När jag börjar ta på mig stövlarna..dyker dom upp
FÖR då VET dom att jag skall ge mig iväg ut
och då sätter dom sig ner
I väntan på att få höra det magiska ordet
-fast inte den äldsta
han står helst..då han är lite stel i kroppen
och därför rädd att han inte skall hinna hänga med
om han sitter ner
när det lösutsläppta och magiska ordet uttalas av mig
ATT dom skall få följa med mig ut
Får dom INTE det... följa med ut
Sitter dom i samma rangordning och väntar
på att jag skall komma in
med Quvintuss närmast ytterdörren

Igår var jag på en studiekurs som startat här i byn
Det finns mycket att göra ..även om man bor i landsbygden
det är bara fantasin som står ivägen för det
Om byggvård handlar cirkeln om..hemma hos Siv och Kjell höll vi till
Läste i en bok där..några ord som jag direkt fastnade för
"Som byggare är man med om att skapa bestående värden"
De orden tål att tänkas på..för som jag ser det
kan dom ingå i många sammanhang
det är vi själva som bestämmer över
vilka värden vi vill skall vara bestående

Önskar er alla en ljuvlig onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar