tisdag 30 december 2014

TACK för ÅRET som snart GÅR och GOTT NYTT ÅR


Nu ni är det BARA 3 minus ute
Utbytt mot den påträngande kylan
som härjat här i några dagar
och som fick hundarna
att tappa lusten för några längre promenader

Som ALLTID inför det nya året
Det som nu står och stampar utan för dörren
och väntar på sitt inträde
Vandrar jag omkring bland årets olika minnesdagar
Reflekterar,tänker..tänker igen och sorterar
Sen sticker en och annan tanke lite längre bakåt i tiden
Och jag får åter igen inse ..på ett djupare plan
HUR mycket som hänt med mig..sen flytten ut hit till Grannäs-skogen

Minnet har klarnat..det som vid utbrändhet håller sig undan
Självförtroendet..självkänslan HAR dykt upp
och polerat av den missfärgade ytan
vilket gjort blicken klarare
och mig mer medveten om de olika processerna
i de framgångssteg som jag tagit under min vandring
Mina häst Kajsa tillika min livsCoach
som fått mig att leva i nuet och i närvarons känslor
liksom
Jupiter,Puma,Sobella och Quvintuss
som åxå dom gett och ger mig så mycken glädje
och bidragit till att ha lärt mig visa tydlighet
Och så mina grannar som gjort min tillvaro här till en varm trygghet
Mina systrar,som finns där ,min släkt och mina vänner
och till ALLA er läsare av min blogg
vilket fyller på min motivationsbehållare
Att skriva ger dessutom viljeträning och en hållfasthet
Och sist men inte minst dom mest betydelsefulla
Mina 3 barn och barnbarn som gett och ger mig kraft att kämpa
genom den kärlek jag känner
Även i blåsväder och i uppförsbackarna bär den mig
Att tro på mig själv och det jag gör..för LIVETS SKULL

VARMT TACK till ER ALLA för ÅRET som snart lämnar oss
och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR önskar jag ER
Må det fylla era dagar med kärlek,tillförsikt och glädje
och må hälsan hålla er sällskap
ALLTSÅ ett RIKTIGT GOTT NYTT VÄLGÅNGSÅR till ER ALLA




5 kommentarer:

  1. Gott Nytt bästa År!!!!!!!!!!!!
    Kramis Ingalill

    SvaraRadera
  2. Tänk vad bra att just DU svarade på min annons och flyttade hit! Önskar dig och de dina ett riktigt GOTT Nytt År!

    SvaraRadera
  3. Detsamma till dig Ingalill och Sten Kram

    SvaraRadera
  4. Jaa du Kristina ..ibland kan man undra HUR det kommer sig att man hamnar rätt
    Gott nytt år till er ALLA uppe på backen Kram

    SvaraRadera
  5. I wish you all a Happy New Year 2015 ..
    Love Always Night Lady

    SvaraRadera