tisdag 16 december 2014

PÅ LÄTTNADENS FOTSÄKRAde VÄG

igår kväll gick jag och la mig hyfsat tidigt
av sina rättmätiga skäl
mina kroppsdelar var ovanligt bussiga
och gnällde bara lite svagt
innan jag small av
Vaknade precis när kroppen var som djupast i sin sömn
strax före 9 av att Biggles skällde
"Halvdöven" och än kvar i drömmarnas och sömnens famn

tänkte jag att det nog var räven som gjorde sin koll
för att se om något matnyttigt och gott var kvarlämnat på marken

Så jag låg kvar för att invänta hela kroppens uppvaknande
Då hörde jag den TRAKTORN'

Det var min hyresvärd som höll på att sanda på gården
Men innan jag var på benen hade denne snabba man
fått sanden på plats och gett sig av
Tack säger jag och djuren till dig
För ditt säkerställande av en halkfri zon
Det var en STOR lättnad att flytta ner hästarna till stora hagen
på fotsäkrade fötter och hovars underlag

Och så till er alla som kikar in på min blogg
Önskar jag en alert dag

2 kommentarer:

  1. Ja, i vanliga fall är det bara jag som är vaken på nätterna...

    SvaraRadera
  2. Vi brukar gå gå omlott..med tiden.Men annars så har jag insett att jag är ju både kvälls,natt och morgonmänniska då jag flexar mellan dygnstiderna :)
    Allt efter behag och behov..

    SvaraRadera