torsdag 18 december 2014

FLYGANDE START

Ouvintuss gillar precis som sin matte
smörgåsar med messmör på..gammaldags messmör
Han föredrar det framför kattmaten
Så nu sitter han bredvid mig
och väntar på sin del av "kakan"

Igår tog jag bussen in till stan...
I 10 minus grader kl 7..1 minus kl 2


Hann med mycket på dom få timmarna
som jag hade till mitt förfogande
Innan bussen skulle ta mig hem

Jag hann träffa mina döttrar
Och så min kära tvillingsyster och hennes son i ett samtal
på en kvart uppe på gallerian
Då får man sig en genomkörare
av positiva känslor, som gör att jag flyger fram
på glädjens fötter när jag fått träffa dom
Och då hinner man mycket..mer än man tror
Men det gäller att ha fokus
och veta VAD man ska göra..vill ha och behöver
under dom 4 timmarna i stan


Somnade och sov gott gjorde jag
Tills Sobella väckte mig strax efter 12
för då ville hon ville ut

Hoppas ni alla får en flygande start på dagen
och en fin landning när ni avslutar den



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar