fredag 12 december 2014

DEN GULA PLOGBILEN UPPLAGD PÅ MINNESLISTAN


För någon dag sedan..körde en gul plogbil förbi
Det är väl inget märkvärdigt med det
Dom dyker ju upp titt som tätt.. när snön faller på
Även om de denna hittillsvarande tid
inte behövt tas i bruk
då ingen snö stannat kvar någon längre stund
av det lilla som kommit
Förrän just denna dag då blötsnön täckte vägen
och den gula plogbilen drog fram
Det är nu som det märkvärdiga dyker upp
För min postlåda råkade illa ut och flög av pinn
DET har det gjort många gånger tidigare och så
När plogbilen dragit fram
Men då har ingen klivit ur sin bil och lagat till den
Som killen i den gula plogbilen gjorde
Förvånad och upprymt varmglad blev jag
Då jag såg vad han pysslade med
Sägas bör att jag har förståelse för de plogande vägfararna
som drar fram då snön ihärdigt täcker våra vägar
och det är många som snabbt skall plogas..
för att säkra trafikanternas framfart
Så kan jag förstå ..att det blir som det blir efter det som händer
Med det i mina tankar och av mina tidigare erfarenheter av plogbilar
Förstår ni ju säkert min förvåning och glädje
över det som hänt.. som jag aldrig kommer att glömma
Så TACK till DIG..DU som körde plogbilen förbi här i Grannäs
och lämnade efter dig ett så fint värmeminne

Det kommer att bli snålt med foton ett tag framöver
på min blogg ..då jag saknar verktyget till nya
Kommer jag att låta några gamla bilder få återuppstå
som passar in.. FÖR utan bilder
känns det inte det skrivna fulländat

Önskar er ALLA en glädjefylld dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar