måndag 22 december 2014

TJOHOOO CHRISTINA.. NU KOMMER SÄKERHETEN UNDER FÖTTERNA

SÅSOM Christina alldeles rätt gissat
Så kunde jag ju inte VÄNTA tills julafton
med att öppna paketet som jag fick av henne
När det gäller presenter,julklappar och sånt
som jag får i FÖRVÄG
Så vare sig VILL eller KAN jag vänta på den RÄTTA dagen
Utan sliter ivrigt upp papperet
för att komma åt innehållet i paket
som jag först skakat,klämt och luktat på
För de ingår i proceduren
att försöka lista ut VAD som finns dolt inuti

OCH jag skäms inte det minsta över mitt tilltag

Har man HELA sin barndom och uppväxt måst VÄNTA på den rätta dagen
Och sköta sig medans ens egna barn växte upp
Så tänker jag göra som jag vill NU när jag blivit stor
och fått antikblont hår på knoppen och trotsigheten i blick
Några fördelar skall man väl ha när man tjavat på ett tag
MEN säger någon att jag INTE får öppna paketet i förväg
då håller jag fingrarna i styr..det ser respekten till att jag gör
Men gissa får jag ändå..klämma och lukta

Det känns befriande och skönt
Som så mycket annat som jag släppt tyglarna på


Som musik..lika tryggt och lättsamt
svävar nu mina fötter omkring ÄVEN i mörkret
För Christina har med omtanken påkopplad
ombesörjt den saken till mig ..genom att ge mig broddar i julklapp
Julklappen som alltså redan är öppnad

Varmt TACK till dig och din familj



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar