måndag 15 december 2014

FÖRSVINNANDE SPÅR och FÖRVÄNTAN

Häromdan såg jag spår i den nytillkomna snön
(Det ser jag ju olika varianter av
titt som tätt på mina skogsvandringar)

Det här var ganska färska spår..efter hare och troligast ett lodjur
För spåren var stora och runda
Efter kanten såg jag rådjursspår
Så jag kan ana mig till
vad som var på gång i skogen denna tidiga morgon
Spår.. som nu regnet tar om hand och sabbar

Igår kväll var det 14 minusgrader här
men jag vaknade av ett regn, som föll mot fönsterblecket
Så det är såphalt ute..skulle behöva en hjälm
För attans vad man får gå försiktigt
TUR att jag har inprogrammerade erfarenheter av
VAR de mest riskfyllda underlaget finns
Tänker på dom som måste ut på våra vägar
SOM skolskjutsarna med sin dyrbara last..huvvaligen

Så det blev täcken på hästarna.. innan jag släppte ut dom vid 4


Och så här blir min rytm.. denna vecka och fram till jul
Men till morgonfikat vid datorn
lär ett och annat ord slinka in
Hoppas era dagar blir stressfria
och kännas lika förväntansfulla och spännande som mina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar