söndag 21 december 2014

ÖVERRASKNINGARNAS QUVTUSS och VINTERBRÖLLOP

Sicken en katt jag fått i mitt hus
Han upphör aldrig att förvåna och glädja mig
Han fattar väldigt snabbt..iakttar och lär
Så snabbt att jag ofta inte hinner med
Som igår när jag kom hem efter bröllopet

Nja inte mitt..en kompis dotter gifte sig
Och jag var medbjuden
Det var en mysig stund i kyrkan med fint tal av prästen
som gav ett armband till brudparet
med vacker tanke symbolik i... SÅNT gillar jag
Sen blev det sång ..en syster till brudgummen sjöng så vackert
att jag rös i hela kroppen av de vackra tonerna och orden
som hon bjöd på
Även träffen med alla människor som jag inte kände
vilket var de flesta av dom..förlöpte fint
Så blev det och så ett glädjefyllt möte med dom jag kände
GOD mat en ljuvligt GOD tårta som brudgummens mamma bakat
Som jag tog två bitar av..kunde inte låta bli

Man får såna här gånger och så upptäcka
var någonstans man själv står
Jag menar... lever man här större delen av tiden i skogen
Och numer inte allt för ofta träffar människor man inte känner
Så vet man inte riktigt var man har sig själv nuförtiden
Min undanstoppade blyghet kanske dyker upp igen
Sånt vet man ju inte förrän man utsätts för det nya
Visst dök den upp och gjorde sig påmind
Men den fick snabbt retirera
För det blev lättsamt och naturligt
att umgås med alla trevliga människorna som var där
Så den där blygheten verkar ha blivit mer spak med åren
TACK för en väldigt mysig påfyllnadsdag..
Det är något visst ändå
och magiskt med bröllop..för då är luften fylld med kärlek


Men så var det ju det här med Quvintuss
som hoppade upp på diskbänken ..för att vara nära mig
och sen ner i diskhon
Och det jag såg trodde jag inte först att jag såg
tittade förvånat flera gånger joo det var så
han kissade ner i vasken
Jaa jag säger då det..han är en listig liten rackare
och väldigt renligt av sig
Det är minusgrader här närmare bestämt 12 nu..
som ett vintrigt VITT och vackert sagolandskap

Önskar er ALLA en kärleksfylld påfyllnadsdag


3 kommentarer:

  1. Förstod att du skulle njuta och trivas i de nya bekantas krets!
    Min mormor hade en katt för mycket länge sedan som "gick på" golvbrunnen. Även vi har haft en katt som använt golvbrunnen -det löser sig sa han som sket i vasken ;-) http://grannasfolkofa.blogspot.se/2010/01/det-loser-sig.html
    Ha en bra dag!
    Ps du har väl inte tjuvöppnat ditt paket?

    SvaraRadera
  2. :) vad tror du..mmm precis som du gissat och GLAD blev jag för det var just sådana jag behövde för att kunna hålla mig på benen när isen belägrar marken DÅ hjälper broddarna TACK för din omtanke DEN värmde

    SvaraRadera
  3. Hade tänkt göra ett blogginlägg om det i morgon MEN nu förekom du ju mig Då jag inte annat kan än svara ärligt på det du frågar :)

    SvaraRadera