fredag 19 december 2014

SNÖÖÖÖÖ


Igår dök den upp..SNÖN
Och den är kvar här än och släpper ner mer
Så när jag klev ut genom dörren för att släppa ut hästarna
Var det sopborsten som gällde
Det är ingen anstormning ..mer lite lagom snöande
Som nu täcker marken..dunig och alldeles helt fantastisk vit
det ger en mysig julkänsla

Och jag har tagit in granen som jag huggit
Men den var inte helt lätt att samarbeta med
För den ville inte stå still ..så nu måste jag hämta sågen
För att såga bort en bit..där den har en böj
Sen kommer högtidsstunden DÅ jag skall klä den
Det kommer att bli intressant att se
Vad Quvintuss tar sig till med all grannlåt
som skall hänga i granen
*** Med sågen i högsta hugg och arbetshandskarna på
Överlistade jag granen
Som nu står stadigt i sin fot***

Önskar er ALLA en HELT fantastisk dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar