tisdag 10 mars 2015

OM RÄVEN och JÄGAREN

I morse... precis när jag just var på väg
att lyfta över batteriet till pulkan..det som skulle på uppladdning
I sällskap med Puma
Fick jag syn på den första stora räven,som kom kutande
i full fart på skaren över åkern

Puma som inte ser så bra och inte hör så bra heller
Varken såg eller hörde den MEN se luktsinnet är i topp
Så när den andra DEN BAUTASTORA RÄVEN dök upp.. alldeles strax efter
Hade han fått vittring på den och satte efter
Njaa inte som i fornstora dar precis ..mer makligt om man så säger
Han var osynlig en stund..men kom sen sniffande..följande bakspåret
Man får säga vad man vill om räven MEN nog är den vacker

När det blir varmt ute.. vaknar dom upp ur sin dvala
Men numer.. behöver jag varken flugsmälla eller medel
För jag har fått en blixtsnabb,alert och skicklig flugjägare
Med en extrem bra hörsel och syn ..som ständigt är påkopplad
Fast till flugornas försvar skall sägas
att dom är.. förståeligt.. ganska groggy vid uppvaknandet

Han är otrolig med mycket han Quvintuss

Och er alla önskar jag en spännande Tisdag


4 kommentarer:

  1. Jättebra blogginlägg Inger och ja jag tycker också att räven är vacker..Önskar dig en fin fortsatt vecka kram Night Lady

    SvaraRadera
  2. God morgon Night Lady Tack för de orden Önskar dig detsamma Kram

    SvaraRadera
  3. Visst blir man glad i själen när man får skåda dessa vackra djur ?!
    Hade faktiskt turen att få se en räv när jag var på väg hem från fjälls. Rena lyckokastet (eller synen ska jag väl kanske säga), den hann precis över vägen och över broräcket innan bussen passerade! Mörkt ute var det också.

    Jag är glad att jag hade en far som fick en att bli uppmärksam på inte bara vägen utan sidorna också.

    Ha en bra dag! ¨¨

    Kram L

    SvaraRadera
  4. Hej Lillie..Mmm sicken en tur du hade..som morfar och mamma för mig som fick oss att stanna upp och se lite vidare och längre bort ..än det som bara fanns framför fötterna..Minns mamma.. när hon stannade upp och tog ett djupt andetag när vi gick i skogen..Det är hälsosamt för kropp och själ sa hon.. liksom att tugga på granbarr eller dom där "mjölbaggarna som vi kallade dom för Så rika på nyttigheter..Vi är lycklig lottade som fått med oss på allt detta på vår livsfärd Dessa ovärderliga rikedomar Kram och hoppas dagen det som är kvar av den TAR VÄL hand om dig och att natten vaggar dig tryggt till ro

    SvaraRadera