lördag 14 mars 2015

SOL och SNÖSMÄLTNING


Solen..att få möta upp den

när den stiger upp bakom skog och berg

och kastar sitt ljus över marken..ger en fantastisk känsla

Och den verkar vilja stanna kvar ett par dagar till

Vilket glädjer mig Å ena sidan

Å andra sidan..så tänker jag på skotergänget som tänkt komma hit till påsk
Fortsätter solen och dagarna att ge lika frikostigt av sin värme
Lär snön snart vara ett minne blott och skotrarna får gå i ide

Men än är nätterna kalla och då stannar snösmältningen av
Så kanske..kanske att lite snö PÅ SKOGSVÄGARNA kan klara sig undan
från att bli till tö ..Men det återstår att se
Ni anar inte vad knallhård skaren är att gå på.. när jag och morgonen vaknar
och om dom skogsboende är i farten kan man höra dom lång väg
i den tysta morgonen
när de går på skaren som knarrknastrar..som maräng ungefär
Och hackspetten hörs innifrån skogen
Och jag har gjort upp eld i vedspisen

Vars rök slingrar uppefter skorstenen
Och lukten... BARA den.. i den kalla morgonen
kan ju få vem som helst att bli lyrisk
Nu skall jag ge mig ut igen för att fånga upp dagen

OCH jag önskar er alla.. en avkopplande och glädjefylld helg
I den snabba förändringens tid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar