onsdag 16 mars 2016

VART JAG ÄN SÅG



Spår efter spår efter spår.. vart jag än såg igår... i STRÅLANDE SOL
ALLA efterlämnade spår i snön

Och så verkar renarna ha splittrats upp och delat in sig i flera grupper
efter Lördagens renrajd

-av spåren att döma

Och VARFÖR plastpåsarna är uppsatta..
Det trodde jag tidigare var för att varna bilisterna
om att renarna är i närheten och så för att markera uppsamlingsplatserna
Men i Lördags fick jag inse ATT dom ju är en färdvisning för renarna

Så om nu bilarna överhuvudtaget har något att göra med de fladdrande plastpåsarna
-det vet jag inte
Nästa gång jag träffar på någon av renägarna skall jag fråga
FÖR troligast är det väl så..att påsarna fyller fler funktioner än bara EN

Hundarna var ivriga nosmarkörer under skogsturen ..
då både luften och marken var fylld av spännande dofter


Härifrån skogen önskar vi er alla en stabil och livfull Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar