onsdag 2 mars 2016

SVÅRFÅNGAT



Som ni säkert förstått/r..
så är det mycket som jag tycker är "häftigt" och upplevelserikt
med att bo som jag gör.. här..bland skog, äng och berg

Som NU ...när blåsten fortplantar sig i skogen- från träd till träd
ALLT närmare mig.. där jag står
Det låter väl inte så märkvärdigt när man beskriver det med ord
Men att stå där ute och höra vinden närma sig.. med allt större krafttag
låter häftigt
som ett stort levande väsen som drar fram
och det är det ju..levande i alla högsta grad


När man skall beskriva naturens olika inslag
Så märker man som allra tydligast
ATT det inte finns ord..som kan ge liv till det upplevda
Inte går det att fånga på någon bild heller
Nää man behöver nog som med mycket annat..
stå där och själv uppleva den häftiga känslan
När som nu vinden tar i och sjunger för fullt i skogen
Däremot kan musik ge en antydan..men ändå inte fullt ut fånga
den där speciella närkänslan
För det ÄR en helt speciell känsla

Som med så mycket annat här i världen som "rör" på sig
Både utom och inom oss..där orden inte kan täcka upp det upplevda
HUR mycket man 'än anstränger sig för att leta upp dom

Härifrån skogen önskar jag er alla en "häftig" Onsdag
Så var det ju det här med väderläget åxå
SOM förutom vinden bjuder på ynka 2 minusgrader OCH en grå himmel

2 kommentarer:

  1. Hej Inger..
    jag tycker du bor underbart fint och jag vet precis hur det är och hur det låter har kuskat Sverige upp och ner åskilliga gånger med husvagn från Riksgränsen ner till Malmö.. Önskar dig en fin onsdag och vi har noll gradigt idag ska bli snö sägs det så vi får väl se.. Stor kram // Nicki

    SvaraRadera
  2. god morgon nicki..spännande att åka genom Sverige som innehar så många otroligt vackra platser..det måste ha varit en givande upplevelse..storstäder kan åxå dom ge upplevelser ..fast på ett annat vis..det är ju mångfalden som är så spännande..önskar dig en givande Torsdag..kram

    SvaraRadera