onsdag 30 mars 2016

LIVSEXPLOSION


NU går det undan med snösmältningen..i det milda vädret

och jag såg svanparet som "pratandes" flög förbi mig uppe i den grå himmelen
Hörde dom för någon dag sedan..då kändes det inte bra
I vetskap om att isens hårda skal än låg kvar över sjön
Men någon lite öppning fanns säkert då..men helt säkert finns den där nu
-som tur är


Nu ser jag med förväntans spänning fram emot alla de andra vårgästernas ankomst
och

så är det inte tillrådligt att gå där snöhögarna än ligger kvar
särskilt inte vid diken,sluttningar eller nära vattendrag
För blötsnön håller fast fötter och tassar i ett stadigt grepp
Det fick jag erfara igår..då jag fick trixa mig loss
Så och den mer vidlyftige Moltas,som gör sina turer
-blev en erfarenhet rikare
När han insåg att han hade svårt att ta sig upp ifrån snön i sluttningen
Det var då jag fastnade..när jag skulle hjälpa honom upp
Så nu håller han sig på de mindre snörika platserna
Några timmar senare hade snöhögen krympt... synbarligen rejält

Ljuset ..det kommer allt tidigare och ger sig av allt senare
Jag bara älskar den här tiden på året..när livsexplosionen drar igång

Härifrån skogen önskar jag er alla en störtskön Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar