torsdag 31 mars 2016

MÄKTIGHET

Natten har lämnat efter sig ishalka..då den varit här med minusgrader
Så det var försiktighetens steg som gällde -
för mig ...såväl som för de mer högresta fyrfotingarna
Tur dom har en viss vana av att gå med försiktiga framflyttningssteg..
när dom släpps ner till hagen

Den stora hagen får vänta några timmar till på deras sällskap
-tills värmen luckrar upp den hårda isen där
Igår började jag med att transportera bort den första skottkärran med hästskit
Liiite skall ju få stanna kvar på marken..för näringens skull
Men det överflöd som nu ligger i dagen skall minimeras
INGEN stress..en skottkärra då och då räntar till sist

och ivrigt söker mina ögon efter de stora spåren..där jag går i skogen
då jag är helt säker på att den nu har vaknat upp ur sin vintersömn
BJÖRNEN...FRAMLOCKAD av vårvädrets livskittlingar

Såväl fyrfotingarna som mig har nosen i vädret
För att infånga dofterna av de vilda
För nu vet man aldrig vem man kan träffa på i skogen
SÅ KAMERAN är där den skall vara .. i min bröstjackficka
redo när den behövs

Och ån bortanför Malbergstugan..där hade våren kommit längre

än ån ..den närmast mig
MEN snart så kommer vattnets framfart att dånande och med frigörande kraft
höras vida omkring i skogen..DET ÄR MÄKTIGT DET

Härifrån skogen önskar jag er alla en spännande och livskittlande Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar