tisdag 1 mars 2016

ETT ORD MED I TIDläkningsPROCESSEN



Några tankar dök på mig..häromdan
några som jag inte VILLE ha ..inte hade tid att ta om hand
Så jag deletade dom..
Men då dök andra upp..som jag inte kunde deleta


Det var dom där förlamande OROSTANKARNA..dom som stannar tiden
då min yngsta dotter föll igår..så olyckligt att hon skadade sitt knä
och fick åka ambulans in till sjukhuset
med svåra smärtor och ett obrukbart högerben
Hon som för bara några månader sedan fått ett nytt jobb som hon stortrivs med
Så det känns bedrövligt på många sätt och vis
Lider med henne ..
Hon skall bli ytterligare undersökt när svullnaden lagt sig
Får bara innerligt hoppas ..
ATT det INTE är någon skada som håller i sig
Utan att den LÄKER av sig själv ..snabbt som bara den
DET vill mina tankar och känslor mest av allt
Men jag vet ju..att det är som det är..och att tiden har sin gång
Den som skall se till att läkningen blir fullbordad
Och den kan vi inte påverka...HUR mycket vi än vill
ATT den skall SKYNDA på processen

Härifrån skogen önskar jag min dotter och alla er andra
En DAG som håller hoppet och modet uppe
Och ser till att ni alla får må bra


VÄDERLÄGET idag i Grannäs
17 minus i en dimmig och råkall morgon
-lite ogästvänlig faktiskt

MEN skam den som ger sig..för efter kl sju
hade solen letat sig fram genom allt de grå.. till en lysande position


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar