måndag 29 februari 2016

LITEn men av STOR BETYDELSE

När jag igår skulle flytta på en grej i stallet
Fick jag syn på DEN..
där den stod inklämd ...halvt gömd bakom skåpet
luggsliten,nött och med handtaget borta
Och minnet slog ner som en bomb... med ett litet vemods -stänk
blandat med glädjens insikt

Att det var med denna lilla bilskyffel som jag fick börja mocka
i början på min rehabilitering
Och det var tungt nog för min kropp ändå.. när skiten låg på
Nu har jag en betydligt större skyffel..
MEN jag har åxå med tiden lärt mig en viss teknik
För att inte belasta det mindre starka
som med så mycket annat som jag fått lära mig..att klara av
genom ett förändrat sätt att se och gå tillväga på
för att stärka min kropp INTE bräcka den

Mötet med spaden öppnade upp många tankar och känslor


Tänk ändå vad en liten spade kan åstadkomma
Men det gäller att vårda sig om sina positiva och utvecklande minnen
så dom inte glöms bort
För dom ger både ljus,kraft,skratt,glädje och faktiskt kärlek
Så "Stand by me"..ni alla uppbyggliga minnen..
jag behöver ert sällskap i mina dagar och i min tid

Så väderläget här i Grannäs idag
Som kl halv fem visade på 18 minus för att kl 11 BARA vara 5 minus
det kommer nog att bli lite varmare längre fram mot dagen
Då takdroppet drar igång

Härifrån skogen önskar jag er alla GODA minnespåhoppare
och en bra början på veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar