onsdag 24 februari 2016

Flippel Flappel och Fummelmaja



Dagen igår bjöd på annat än dagen före och idag
Man får sina utmaningar och ett nytt sätt ..att tänka på
Då nya tankevinklingar tvingar sig på mig..för att bli utredda
Så här var det
Hade ett TIDIGT inbokat besök på tandläkarhögskolan
För tidigt för att passa bussen härifrån DEN som går 20 över sju
MEN det skulle gå en buss från Bjurholm halv sju
det var bara det att den gick bara till Wasaplan
Och eftersom jag skulle vara uppe vid NUS kl kvart över 8
Var jag inte säker på att hinna..
MEN Norrtåget gick upp till NUS..med avgång 8 minuter över sju
Den biljetten gick att lösa via datorn
Så FÖRST bilen till Bjurholm,därifrån buss till Vännäs därifrån tåg till NUS
En ny upplevelse...
Som naturligtvis skulle sätta ett speciellt avtryck för denna dag
För när jag klev av tåget och skulle ta upp min mobil
Så råkade jag trycka in ICE knappen som väckte upp några..
andra var turligt nog redan vakna
Då jag OFRIVILLIGT och OMEDVETEN OM det jag ställt till med
Men fick bli varse då äldsta dottern ringde upp mig och undrade vad som hänt
VADÅ ??? men i bakhuvudet vaknade en insikt upp att RACKARNS ..
jag hade kommit åt att trycka in alarmknappen
Som min nya mobil är utrustat med
och som min son programmerat in 5 st uppfångare av
Som tur var..var det inte min vanliga uppstigartid
MEN det kändes nog pinligt ändå

Men det var ju bra att det hände då ..vid den tiden
Så jag kunde klura på en lösning..för att detta inte skall hända fler gånger
-att jag kommer kommer åt alarmknappen
För då finns det ju en risk att det blir som i sagan om "Peter och vargen"
Att ingen till slut tar det på allvar..när alarmet går igång
DÅ... när jag kanske behöver en hjälpande hand

Det gick bra att köra till Bjurholm ..inga älgar eller renar i sikte
..en bra vinterväg att köra på
Men glad var jag...att jag INTE körde ända in till stan
För väglaget efter vägen dit var mer oberäkneligt
och anspänningen av det ...gillar inte min kropp

Härifrån skogen i en månupplyst morgon med 6 minusgrader
önskar vi er alla en ljuvlig Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar