lördag 13 februari 2016

DEN kostnadsFRIA RESRUTTEN

Det finns..särskilt TVÅ platser som jag skulle vilja resa till
Njaa det finns fler ..men då ställer sig flygtiden i vägen
och hindrar vidare drömmar till dom platserna

Men till Grekland skulle jag vilja åka..den tidsflygturen skulle jag klara av

Likaså till Skottland
Trummandet får mig att minnas den starka och hängivande känslan
DÅ..när jag gick kursen i Symbolpedagogik nere i Göteborg
och vi fick en introduktionskurs i trummandets konst
Det var häftigt och så otroligt mycken glädje det framkallade
DET glömmer jag aldrig
Likaså Grekisk folkmusik..som åxå framkallar en rörelsens sprudlande livsglädje

Det där har jag kvar att drömma om
Förhoppningsvis..så kanske att jag tar mig dit en vacker dag
Men jag har ju mina drömmar kvar och dom är och så bra att ha

Att ta till när jag vill flyga iväg..på drömmarnas fria reserutt

Här har det snöat..så himmel och jord har varit ett ..i allt det vita
som bländat och gjort konturerna konturlösa
Har inte mer än hunnit vända ryggen till efter att ha sopat och skottat

Så har kommit lika mycket snö till
som lagt sig till ro ..ute på bron och framför port och dörr
(som på bilden ungefär..har det känts )
Minus 3 grader är det NU och snön har tagit en paus
Men meteorologerna har sagt att det kommer mer snö IDAG
Vi får väl se hur det blir med den saken


Härifrån skogen önskar vi er alla en mysig Lördag med många glädjeinslag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar