måndag 22 februari 2016

HELGSAMMANFATTNING



Så led då Fredagen mot sitt slut..och NÄSTAN alla var samlade ..
utom yngsta dotterns kille Jonas som inte kunde fysiskt vara med oss och fira
Men väl i våra tankar
Till sängs gick vi sen hyfsat tidigt
i och med tankar på Lördagens olika aktiviteter
Lördagen..den kom med SNÖ..blötsnö
Men vad gör det i det stora hela..Robert och Patrik skulle fixa till skotern
Som stått i vila ända fram till nu..sen förra vintern
Men DEN ville inte starta..så det var till att ge den lite värme
OCH omtanke och se det hjälpte
Någon skotertur hann vi dock inte med på Lördagen
För när eftermiddagen kom Var det till att svida om och få lite fason på kropp och knopp
Inför de annalkande överraskningarna
Så jag fick hålla mig borta från köket..där hemlighetsmakeriet var i full gång
men som ivrigt och nyfiket lyssnade på deras mummel ute i köket
Det hör som till
SEN kom dom alla och ställde sig framför mig och sjöng
Innan vi satte oss till bords för att avnjuta den goda måltiden
Med tårtan till efterrätt
Fast först fick jag öppna paketen..för det var några stycken
En NY mobil fick jag..å vilken skillnad..nu HÖR jag ju vad folk säger

Mer sent blev det innan sängarna fick besök av oss

OCH SÖNDAGEN KOM..med snö..men inte lika intensivt

Och SOLEN trevade sig fram några gånger genom dom grå och täta molnen
Så vi packade korgen med våffelsmet och det nya "gammaldags" våffeljärnet
som jag fick i present

-sylt och grädde och drog iväg till Malbergsstugan..med alla hundarna
På skotern en del...några gick
Tyvärr kunde inte barnbarnen med sina föräldrar vara med
För dom skulle spela handboll på Söndag förmiddag


För VAR kan man bäst fira ..om inte ute i skogen

Elden tändes och våffeljärnet på plats

ALLTSÅ..VAD GOTT det var och än mer att äta dom ute


En tur på skotern hann även jag och så med
MED SONEN PÅ BÖNPALLEN...NU FÖRSTÅR JAG varför DET HETER DET
Det är roligt att köra skoter och gasa lite
När så vi så skulle hem VÄGRADE skotern att samarbeta..den la helt enkelt av
Nänä..försök INTE..det berodde inte på att JUST jag kört den
Det berodde på ett fel som ingen av oss åstadkom

Räddaren i nöden blev Jan..min hyresvärd
som kom med sin "snösäkra " bil och bogserade hem skotern
För att sen ringa någon han kände och visste kunde med att laga en skoter

DIt han dessutom ställde upp och transporterade dit den ..ca 1 mil bort
DET är en otrolig känsla..
att VETA att det finns människor som bara så där på en gång ställer upp
Som den naturligaste saken i världen..det är fint det
Sonen blev oändligt tacksam..för annars hade han måst hyra ett släp
Och dra skotern till stan..det som han nu slapp
Det lär han aldrig glömma..den hjälpen
MYCKE hände under de dagar de var här
Men mest hann dom med att sprida och ge GLÄDJE med sitt besök
Ett besök som avslutades i dag på förmiddagen
då dom återvände till stan och sina plikter
TACK för ALLT ..KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar