tisdag 2 februari 2016

OROSHINDRENS BLOCKERANDE av UT och IN FLÖDET



NU kan jag prata om det som jag INTE kunde prata om igår
För då hade oron ockuperat mig
Och då blir flödet mer trögflytande av de blockerande oroshindren

Min dotters hund som varit här
Fick för sig att springa in i hagen..för att sätta lite fräs på hästarna
vilket hon lyckades med
Hästarna är ju van hundar..så rädda blev dom inte
Utan tog det mer som en lek
Och ni vet hur hästar gör då
Dom sidokicksparkarbakut och skuttar

Vilket Jupiter gjorde när hunden var nära
FÖR nära honom
Så sparken träffade hennes underkäke
Vilket visade sig vid veterinärbesöket igår
Att de små framtänderna hade slagits av vid roten
Så det blev röntgen,operation och tanduttag
Om två veckor skall hon på koll..för att se så allt är OK

Tror inte att hon vågar sig in i hagen igen
Det blev en kostsam erfarenhet för henne
Och för min dotter på alla plan och för mig
Då jag klandrade mig..för det jag kanske skulle kunnat förhindra
Om jag vetat det jag nu vet..Det som jag inte visste DÅ
Jobbigt var och är det tills vi vet..om 14 dar
Att ALLT är bra..och inget mer behöver göras
Hunden har ju varit här MÅNGA gånger under åren jag bott här
Och det har aldrig hänt tidigare..nog har hon skällt på dom
Men inte vågat sig in i hagen..
Så nu har jag fått bli varse en ny ..infallsgång
För som med allt annat som ÄR jobbigt..gäller det att sno åt sig kunskapernas erfarenheter
OCH gå vidare med DOM
Så att INTE gårdagens tyngd får TYNGA NER dagen

Härifrån skogen önskar vi er alla en "tyngdlös" Tisdag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar