fredag 2 december 2016

ALLA MÖJLIGA och OMÖJLIGA STÄLLEN

Sicken en katt jag har..
Honom kan man hitta på alla möjliga och omöjliga ställen
För när han skall sova DÅ vill han vara ifred..så ostörd som det bara går
I ett hus fyllt med ljud och rörelse
Som när jag skulle flytta på storbaljan DEN som stod på tork i duschen
VEM får jag då se därinunder JOOOO Quvintuss

Eller som igår NÄR jag funderade på var han var
När jag lockat på honom en bra stund för att ge honom mat
Då ser jag honom...lojt sträcka ut sig för att sen makligt resa sig upp

Från sin plats uppe på skåpet
Han smälte in bra däruppe.. tillsammans med tomten

Den som jag haft i många år och minner mig om en tid som gått förbi
Den kostade mellan 600-700 kr FÖRSTA gången jag såg den och förälskade mig i den
det hade jag inte råd med
Men tänkte som så...att julsaker reas ju ut med tiden
Och då jag bodde i stan då...
tog jag mig en runda förbi affären någon gång då och då
för att ta en titt på tomten
och EN dag så stod den där med sin röda realapp...men än för dyr
Efter några tittar till... hade köpesumman krympt rejält
OCH DÅ slog jag till...så nu står den här
I ÅR uppe på skåpet i köket..där nu åxå Quvintuss intagit en plats
Bra utsikt och koll har han då på oss nere på golvet

Härifrån skogen önskar vi er alla en lyckosam och mysig Fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar