lördag 3 december 2016

TYGLAD ENERGI




Det var stjärnklart och KALLT ute i morse...det förstod jag UTAN att ha kikat på tempmätaren
För Quvintuss
Han som alltid brukar hänga med mig ut..ville inte alls i morse
Så efter det att jag tagit ut Jupiter.. gett honom mat och vatten och mockat
och kommit in igen
Tittade jag efter OCH det var 16 minusgrader


Så storjägaren...han som alltid är så ivrig att få börja dagens jakt
Ligger nu framför mig vid datorn när jag skriver mitt inlägg

Undras jag när han vaknar till..HUR han tänker få ut all sin energi
Den som han annars gör sig av med ute


Det blir väl Sigge eller Sobella som blir måltavlorna.
Särskilt Sobella som han älskar att få fart på för hon FRÄSER och gillar inte alls hans närhet
Biggles gör han aldrig några försök med
Och går han för långt med Sigge..säger han ifrån
Han vet på vilket humör Quvituss kan vara ibland
OCH DÅ håller han sig helst på ett betryggande avstånd
Men annars är dom bra på att leka med varandra
Dagar då Quvintuss energi är lite mer tyglad om jag så säger
För det är den inte alltid

"Life has a rhythm, it's constantly moving".

Härifrån skogen önskar jag er alla en skön Lördag med värmande inslag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar