onsdag 28 december 2016

INDISPONIBEL DiSPoNiBiLiTeT

Det blåste igår..en sån där blåst som får snön att ystert dansa omkring
Det är "fint" att se på

Himmelen skiftade färg..från mörkt blyertsgrå,som vid åskoväder
till mer ljusa fält med olika färgskiftningar
Beroendes på åt vilket håll jag tittade
ALLT i naturen innehåller magi...en förundrans magi
Tänk er vad en himmel kan åstadkomma om man stannar till och tittar
på det som annars är så lätt att gå förbi

Efter fallet..i det förrädiska underkylda regnet
som var på besök här före jul
Ådrog jag mig en muskelinflammation..som fick min rörelseapparat att gnälla
och som gjorde mig... om jag så säger INDISPONIBEL för mer fria rörelser

Så det blev till att ta det lugnt...så lugnt som det går
men att vara i rörelse..utan att överbelasta
är lika viktigt för läkningen som att knapra läkemedel

Och så det här med omtanken då...som satte fart på livsandarna igen
Dom som hållit sig undan i några dagar
För igår kom Christina hit med de inflammationshämmande tabletterna
som hon köpte ut åt mig på Apoteket
OCH med sig hade hon en påse med lite av varje i
Det var inte för innehållet i sig..utan hennes omtanke
som fick mig att må så mycket bättre
Sen gav hon mig dessutom några uppmuntrande och goda råd
när det gällde Jupiter
Som fick mig att bli av med den tanketyngd,som jag burit på
TACK! Christina för din vänlighet..den gav värme till kropp och själ

Härifrån skogen önskar jag er alla en omtankens vänliga Onsdag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar