måndag 19 december 2016

ISFARA

HALKIGT är det ute DET fick jag erfara i morse
När jag i den tidig morgontimman ..

med plastdunken fylld med vatten i min ena hand
var på väg till stallet och Jupiter
och i tankar på DET som jag tvingats lära mig..
av de vintrar som varit och är
Att ta de LUGNT ..GÅ försiktigt och SE mig för
Men tro ni inte på sjuttsingen att vid nedersta trappsteget
hade den illistiga och förrädiska ISEN "garnerat" trappen
och jag halkade till och föll jag baklänges
och dunken..den flög sin väg
Och allt vatten rann ut och bildade i sin tur en NY isfläck

Lever man själv och har djur att ansvara för.. plus allt annat
och ens kropp är ett viktigt redskap..för att klara av det
Så måste man bli/vara uppmärksam och se sig för
Men fallolyckor händer i alla fall....och jag blir så frustrerad
och arg på sig själv ..vad de nu gör för nytta
och så lite orolig..för det FÅR BARA INTE HÄNDA
Min kropp har nog av och med sina tillkortakommande som det är

MIG ICKE GILLA denna typ av väderomslag och vi är nog många
Som INTE gör det
Men turligt nog lämnade min hyresvärd Jan en tygsäck med sand i till mig
Så jag skall då inte behöva dratta omkull någon fler gång
på nerfarten ut

Tyvärr är vädret något vi inte kan påverka MER
än ta hand om oss själva och tänka oss för OM och NÄR vi måste ge oss ut
och balansera på dessa såphala vägar

Nu varnas människor för att ge sig ut på vägarna
Här åkte sandbilen förbi halv fem
Och den körde SAKTA...bara de säger allt
I skrivandets stund tänker jag på bussen
Den som skall transportera alla barn säkert till skolan.

Härifrån skogen önskar jag er alla en försiktighetens dag..liite mjukt ljus kanske hjälper
VAR RÄDDA OM ER och tänk till och se er för

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar