onsdag 7 december 2016

TIDEN HAR ALLTID SÅ BRÅTTOM

Dagarna har rusat på..tyckte det var nyss hon kom

Men idag har hon åkt tillbaka till stan och sitt arbete
Hon fick åka med Kjell som turligt nog skulle in dit idag

Med sig hit hade hon sin katt ,som är en Sphynx och mer till sättet som en hund
Några få bilder har det bara blivit,dom som jag redan lagt ut
för jag har varit så upptagen i nuet att jag glömt att fota
Det är en helt fantastisk gracil och klok katt
Som utstrålar en positiv och tillmötesgående energi
Man kan bara inte låta bli att bli förälskad i henne
Med hundarna funkade det bra..mindre bra med katterna
Som hon var mer reserverad/försiktig emot..det hade hon varit i sitt ursprungshem åxå
MER osäker inför katterna
Och dom ..som Quvintuss som var mycket mycket nyfiken ..medans Sobella var mer undanglidande

Så när katterna var ute... gick hon nyfiket omkring och undersökte huset
Men så fort dom kom in tog hon tillflykten till övervåningen
Där hon kände sig mest trygg
Är glad över att få haft dom är..
Lite lyxliv har jag åxå fått uppleva..då dottern tog ut hundarna
och pysslade med Jupiter...det är en skön avkopplande lyxkänsla de
då någon annan tar hand om det som jag alltid gör
Det som jag tycker om att göra..men som någon gång
kan kännas så där lyxigt skönt..när någon annan som nu dotter
tar initiativet för att jag skall få koppla av..de ni

Här väntar hundarna som är "LJUSKLARA"

på att dottern skall bli klar med sin "lyskraft"
för utegången i mörkret

Och igår var byaförening hem till Sonja ..för ett utvärderingsmöte av årets julmarknad
Som ALLTID trevligt och uppbyggligt
Med mig hem hade jag två GOKAKOR som Christina bakat
Jag var så fräck att jag frågade om jag fick ta med en ..hem till dottern
För dom var spännande goda.. det tyckte åxå hon och säger TACK


Härifrån skogen önskar vi er alla en rofylld och givande Onsdag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar