onsdag 14 december 2016

VÄRME


Elden är fascinerande,avslappnande,mysig,varm och härlig
Här ifrån skogen DENNA Onsdag önskar vi er ALLT DE...



När jag släppte ut Jupiter kl 4 fick hundarna som alltid
springa lösa
och kissa av sig innan vi gick in för våra olika matintag

Hundarna... njaaa INTE Sigge..men de två andra ..VÄNTADE

TÅLMODIGT på att Sobella skulle äta färdigt och lämna kvar lite mat..
som hon alltid brukar
För då gäller det att vara redo och smyga sig in under bordet
för att hinna FÖRST att ta det som hon lämnat kvar

Quvintuss är en morgontrött katt,som gillar att ta de lugnt
Utegång och mat får vänta TILLS han vaknar upp och är redo

Inte ens Moltas tappra försök att locka honom till lek..får igång honom


Kl 6 gick vi så ut till skogen
Vilken skog sedan..

En som var fylld med ljus..det var månen som lyste så starkt
så att jag fick kisa lite när jag blickade upp mot den
TRE stjärnfall fick jag SE och tre önskningar hann jag med varje gång
Samma önskan för att ge tyngd åt den/dom
Men det gäller att vara kortfattad med sina önskningar
om man skall hinna med att önska
Mina år här har gett mig träning i det...som så mycket annat

Synd bara att det inte går att få till en bild som visar er på månljuset
För det ÄR så sällsamt andäktigt vackert att gå där i skogen..när ljuset visar vägen
Jag känner mig som om jag stod mitt i centrum av jordklotet
Då och där frid och rofylldhet fyllde varje cell i min kropp
Hade ingen lust att gå in..

Har sagt det förut och nu säger det igen
.. känner mig LEVANDE och sammankopplad med alltet där jag står
HELT i tystnaden
Nu förstår ni kanske lite MER ..VARFÖR jag älskar de tidiga mornarna
Det är en frihetskänsla STOR som ingen annan under dagen
stjärnorna finns där
Nu återstår att se om mina tre önskningar var kraftfulla nog :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar