tisdag 13 december 2016

OMVÄLVANDE OMVÄXLINGAR

Att ha djur..innebär att INGEN dag,kväll eller natt är sig lik
och att kameran ALLTID är bra att ha med och på sig
För det händer alltid något i stunden
Som lika snabbt drar förbi..innan jag hunnit hämta den

Nu har det varit så kallt ute..att jag inte fotat så mycket
Av rädsla för att kameran skall ge upp igen..
För även om den har sina brister..är jag glad för varje dag den funkar

Nu när det är kallt ute ..håller sig katterna mest till inomhus

Med Sobella är det lugnt ..hon sover SOM NU mest på stolen under bordet
där hon får vara någorlunda ifred

MEN se Quvintuss
Han har en mängd med överskottsenergi,som han försöker får ur sig på olika vis
Är det inte Sobella som drabbas av hans attacker,så är det någon av hundarna

UTOM Biggles ..den stora filosofen med sin lugna pondus ..HONOM låter han vara

Moltas som här ligger i trappan..för största möjliga koll
på mig och livet i huset..får sina duvningar


Liksom Sigge,som håller sig nära mig när han ser vart åt det bär
ELLER så drar han iväg med mina mina garner och annat i skarpahörnan
då och där han "ställer" till det

Det skall bli mildare i någon dag....skönt för storjägaren och de andra djuren

För då kommer han in nöjd ,trött och belåten
och har då inte så mycket till övers för sina "kompisar"

Men nu har hundarna och Sobella det inte vare sig lätt eller lugnt
Dom är på sin vakt ..FÖR dom VET på vilket humör Quvintuss är på
Han är inte elak..bara full av leklust och odygd

Sen så har Biggles och Moltas haft oroliga magar
Det innebär utsläpp dygnet runt..tur jag bor som jag gör,med fria utsläpp
Biggles gick det över efter en natt
Moltas har haft det kämpigt i två ..plus dagen
Han och Biggles fick varsitt ben..det var tydligen inte vad deras magar gillade
Då det var tjocka älgben tänkte jag att det var lugnt
Men är man inte van så är man inte
Nu är det i alla fall lugnt..så några fler ben blir det definitivt INTE
För i natt har jag tänkt SOVA
Att ha djur GER mig många utmaningar och håller mig i trim
Skulle inte vilja vara utan mina djur..
Då dom tillför mitt liv så många ingredienser
som jag mår bra av ..
För livet med dom blir/är aldrig tråkigt utan i ett ständigt livsflöde
Och tänk bara hur mycket jag får skratta.

Härifrån skogen önskar vi er alla en befriande och skön Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar