onsdag 28 februari 2018

BESÖK I PORTEN

GOD morgon
Halv 5 var det 30 minusgrader ute
och jag smög på tysta fötter ut till stallet
i den av månen klart upplysta morgonen
För igår kväll efter kl 8 när jag gick ut till hästarna
SÅ stod det lilla rådjuret inne i ladugårdsporten..
Och då jag lämnade porten öppen i natt OM utifall
det ville komma undan den värsta kylan..ville jag ju inte panikskrämma det
Men det fanns inget rådjur där
Dom har det kämpigt denna vinter..det är nog därför dom blir MER modiga
Då dom inga andra val har OM dom skall överleva denna vinter
Den är inte rädd för hästarna och dom tittar bara nyfiket på det lilla rådjuret .
Kanske söker den sällskap ..kanske känns det tryggt och bra att vara nära dom
här uppe på gården och runt omkring
Så jag har hundarna kopplade..för den verkar vilja stanna här.
och det får den ju mer gärna göra ...
Ps. När jag tittade efter i morse såg jag att den hade legat i en grop bland spån och skräphö
under natten och när jag nu tittade efter då kl var halv 12 hade den återvänt dit
och låg och vilade D.s

Önskar er alla härifrån en .kylslagen skog den allra BÄSTA dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar