lördag 10 februari 2018

DJUSNÖ och SPÅR


När vi tog vår morgonpromenad..hundarna och jag

Fick jag se spår efter ån,som om någon ålat sig fram

Spår som ledde fram till ett hål vid kanten av ån
Inga tassavtryck syntes..då jag zoomade in bilden
För att säkerställa djurets identitet..

Det är småmysigt att se alla spår i snön i vetskap om
Att dom finns nära RUNT omkring mig..DE vilda

Vi såg ren,rådjur och älgspår..spår som ledde fram till buskar
till Moltas stora nyfikenhet

och till de av snön nertyngda björkar och "sly"
Det är en skillnad i år mot tidigare vintrar
För nu plumsar djuren så lite långt som möjligt från skogsvägen
(om dom inte blir skrämda förstås)
Helt förståeligt..jag håller mig ock så efter skogsvägen
Efter det att jag sjunkit ner i snömassorna DÅ jag missbedömde
var skogstraktorn gjort sina spår och där jag gått tidigare
DET kan jag säga att jag INTE gör om..
För när jag väl tagit mig upp från snödjupet ..
fick jag krypandes ta mig upp på vägen igen

Och så vann ju Kallas..härligt
Och det önskar jag också er alla HÄRIFRÅN skogen..en riktigt härlig Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar