söndag 11 februari 2018

GAMMBILAR

GOD morgon..när jag nu i morse gick omkring i pannlampans sken
i mörkret..med 2 minusgrader TILLSAMMANS med hundar,hästar och Quvintuss
DÅ kom jag att tänka på en sak till
Vad som också gett mig erfarenheter och "träning" i tålamodets och framförhållningens konst
som jag NU har nytta av
OCH det är alla mina "gammbilar" ...med sina olika "personligheter"
Man tänker ju att "gammbilar" bara ger problem och ökade utgifter
MEN dom har mycket att lära ut också ..
Som en bil .som la av när jag stannade vid rödljusen
och startade inte igen förrän efter en liten stund
INNAN jag lärt mig hur bilen funkade stressade jag upp mig
och gjorde de typiska kardinalfelet..då jag om och om igen
i PANIK försökte starta bilen
Vilket bara fick motsatt effekt..
MEN vem vill bli stående med en massa otåliga bilförare bakom sig vid rödljusen
Till slut började jag förstå mig på bilens "nycker"
Den gick BRA annars..det var bara när jag bromsade in för att stanna
som den strejkade.

Det var bara att tålmodigt och lugnt invänta tills den behagade vilja STARTA igen
Detta lärde mig också att ha framförhållning...
genom att undvika i möjligaste mån stora genomfartsvägar med många rödljusstopp
En bra träning har dom i vart fall gett och ger mig ...mina "gammbilar"
utan att jag ens tänkt på det förrän NU
Det är mycket som hjärnan hinner och orkar med att tänka på... här i tystnadens skog
Utan alla dom där distraherande påverkansljuden :)


Härifrån skogen önskar vi er alla en stressfri helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar