tisdag 2 oktober 2018

ETT TILL- TALANDE ÖGA


GOD morgon 2 minusgrader är det här i Grannäs
och ett mörkret möter upp mig varje morgon
Ett mörker som kommer allt tidigare och dyker upp ALLT tidigare under dagen
Så de ljusa timmarna blir allt kortare
Men till julen SOM snart är här -vänder det tillbaka igen
och det blir ljusets tur att maka åt sig allt mer plats
Sen så måste jag bara få berätta om det fynd jag åter IGEN har gjort på Tradera

Som när jag av en ren tillfällighet gjorde en snabb koll på Tradera
Och fick syn på ett smycke MEN det min blick fastnade på -
var texten till - "Björnöga"

Vad kan passa mig bättre- ha mer kraftfull symbolik - än ett "björnöga"

Smycket var dessutom mycket vackrare i verkligheten och tillverkat i tenn
Ingen fler budade så jag fick smycket MED frakt för 33 kr
Ibland hr man en hiskelig tur, eller var det ödets mening som ledde mig dit
JUST när det smycket dök upp i sista chansen rutan
Tillverkaren av det fina och "talande" smycket- är BW Tennsmide
Som ni kan hitta på Facebook

Härifrån en skog där ljuset nu börjar ta plats
Önskar jag er alla en kraftfull Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar