tisdag 9 oktober 2018

FYLLD CYKELKORG och TREVLIGHETER

(Morgonsol)
(morgonfrost)
Idag har det varit en sån där dag
DÅ inget blivit gjort av det jag tänkt UT att göra
Men desto trevligare blev dagen
För jag tog cykeln och trampade iväg till byn istället
För att köpa grönkål och purjolök av Sonja.
Där blev jag stannandes en stund i trevligt småprat
innan jag med cykelkorgen fylld trampade vidare
Hos en annan granne - Tage -stannade jag till
för att beskåda hans byggnationers framåtskridande
Även där dröjde jag mig kvar i trevligt samspråk
Innan jag återvände hem för att tillreda dagens sena lunch

Grönkålssoppa med purjolök och vitlök i
och till efterrätt pannkaka
Det ni . Efter en sån lunch känner man sig förbaskat nyttig
Sen så har jag flyttat talgbollarna till köksfönstret.

Där kan jag då och då se några ansikten dyka upp i fönsterrutan
SÄRSKILT när talgbollarna tagit slut

Då flyger dom nära fönstret och tittar in för att tala om för mig
ATT dom vill ha påfyllning.
(sen eftermiddagssol)
En God natt önskar jag er alla NÄR än ni nu tänker uppsöka era sängar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar