måndag 15 oktober 2018

Ett OVÄNTAT BESÖK

I Lördags morse, när jag gick upp till övervåningen
för att lägga ut mitt inlägg-
Kom Quvintuss fram och satte sig bredvid mig.

På golvet - där en tavla stod lutad -.med en intensiv nyfikenhet
Tätt följd av Sigge som visade ett lika stort intresse
Så jag till att kolla bakom tavlan - för att undersöka saken
och vem fick jag då syn på där- om inte en svart liten FLADDERMUS
Makade bort djuren och förde sen en korgburk över fladdermusen.
Där kröp den in och jag kunde bära UT den till friheten igen
Väl ute klev den upp ur korgen och klamrade sig sen fast vid väggen bredvid ytterdörren
Där jag med pannlampans hjälp kunde fota den i mörkret
När jag tittade till den efter en halvtimme - var den borta
Har saknad mina mörkervänner
som brukar svischa förbi mitt huvud på min väg till stallet
Men det var länge sedan det hände
Så jag har funderat på vart dom tagit vägen
Ouvintuss- stor jägaren ligger nära till hands att tänka på
Men inte heller i morse såg jag till någon
Får hålla koll när jag öppnar upp ytterdörren
För den smet säkert in när jag ropade på Quvitussen -LOCKAD av ljuset

Härifrån skogen önskar jag er alla en härlig start på den nya veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar