torsdag 18 oktober 2018

EN SPÅRRIK och SOLIG HÖSTDAG


Dagen i Tisdags bjöd på sol - Ett riktigt härlig höstdag
När så hundarna och jag tog vår lite längre morgonpromenad
Fick Biggles upp ett färskt spår
Av hans beteende förstod jag att det var en räv som nyss gått förbi
Så han satte fart och blev som den snabba yngling han en gång var


Vi såg spår av älg och rådjur efter skogsvägarna
Och Biggles skrämde upp två skogsfåglar och SÅ såg jag DOM
Björnspåren
(Det är svårt få till en tydlig bild av spåren på markunderlaget)

Av storleken på spåren att döma - verkar det varit en ung björn

Så jag ville kolla varifrån den kommit och vart den var på väg
OM det tänkt ta svängen förbi oss
Men det verkar den inte ha tänkt - I vart fall inte då


Och dagen kunde inte avslutas bättre än med solens magnifika solnedgång


Härifrån skogen önskar jag er alla en lika magnifik Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar