torsdag 11 oktober 2018

Del 1 - UTE PÅ ÄVENTYRLIGHETER - IGEN

GOD morgon.
Igår var jag så IVRIG att få berätta för ER
och lägga ut dom nytagna bilderna PÅ vårt äventyr
Det som Kjell , Sonja och jag var ute på igår - upp till Sexberget
Som ligger ca 1,5 mil bort härifrån Grannäs
och som man får gå - ca 2 km för att ta sig upp till toppen

(Här har vi NU de och glada gänget - uppvärmda efter att ha kämpat på en bit uppför backen)

Men då var hela systemet utslaget- läänge
Så varken datorn eller teven funkade - alla var drabbade

Men det jag skall berätta om måste jag ta i etapper för annars blir det för långt

För det första så VET jag nu att namnet Sexberget INTE har nåt med sexighet att göra.
Utan för att det finns SJU berg och detta är det SJÄTTE - Därav namnet
Eftersom vi tre är lite av äventyrare så tog vi inte den lättsammaste vägen upp
( den missade infarten till vi :) )
Nää vi skulle gena där det var brant - Så brant-

Så vi fick lite då och då-
ta hjälp av kvistar och annan växlighet för att förflytta oss upp

(Den här svampen ser ut som en mössa)
Svampexperten Sonja upptäckte med sin snabba igen kännarblick

att det växte svamp här och var. Något som inte jag såg
Under vår vidare vandring lärde hon mig ett och annat om svampar

DÅ varje detalj av allt vi såg och upplevde - har något att berätta
Vill jag därför inte hasta igenom dagen

Så nu slutar jag första delen av dagens utforskande utflykt med gårdagens röda himmel.

OCH en lika strålande MORGONSOL

Härifrån skogen önskar jag er alla en fantastisk Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar