tisdag 15 januari 2019

BORTPLOCKAD STRESS


När man går igenom nya prövningar, så föds nya värdetankar
Man får syn på saker, situationer och handlande som man tidigare INTE ifrågasatt--utan bara gjorde utan någon tankemöda
Som NU fått ett annat värde/innehåll
Det kan till synes vara bagateller Men som i slutändan förändrar en hel tankekedja
Som till exempel nu - det här med BORTPLOCKANDET av JULEN..
Då kom den här julsången för mig
" Nu är det jul IGEN och julen varar fram till PÅSKA"..

Helt plötsligt var dom där stressade bortplockningstankarna borta

Och jag såg på mina tomtar med ett leende och tänkte
Hur mysiga dom var/är och TIDS nog kommer dom att få sin plats i kökssoffan
Men under tiden dom är framme skall jag njuta av dom ett tag till
KANSKE ända fram till påsk :)

Härifrån skogen där snöandet nu upphört önskar jag er alla en befriande Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar