torsdag 10 januari 2019

HUSET FULLT

HUSET FULLT var det här hos mig i skogen under JUL och NYÅRSHELGEN
Och jag tänker VARJE gång som det är fullt/fyllt - vilket fint samarbete som råder
ALLT flyter bara på i bästa sämja ALLA hjälps åt från den yngsta till den äldsta
Som då är jag OCH som den 28 fick ett påhopp av olyckan som var framme
och därför fick överlåta till övriga att ta hand om allt


Men innan den ödesmättade dagen var det ,spel, samtal och lek- som "kubb"
som gick alldeles utmärkt att spela på uppfarten med SOLEN som åskådare

Och de spelsugna hästarna som gärna hade velat vara med

Vi tog skogsturer Då de äventyrliga barnbarnen ville bestiga en svåråtkomlig stor sten

Som dessutom var snö och isbelagd Dom hade det dom gjorde MEN tog sig så småningom upp på toppen
Moltas ville och så gärna han ta sig upp.Men se det fixade han INTE
Till Nyårshelgen fick vi besök av barnbarnens faster, farbror och 6 månaders kusin
som stannade i några dagar
Och om lagade till en TOPPENGOD vegetarisk lasagne till nyårsmiddagen , skall lägga ut receptet sen
Då tillkom och så skotern, som tog de hågade på tur
I fredags åkte de två sista hem till Umeå
OCH det är ANDRA gången jag tar mig upp till övervåningen DÄR min dator ÄR
BARA det känns som en STOR befrielse
Det får bli allt för denna gång.

MEN så har jag en BRA syn när det gäller att upptäcka och hålla fokus på LJUSET i tunneln
Hoppas ni alla mår BRA och så önskar jag er Ett RIKTIGT GOTT NYTT VÄLGÅNGSÅR





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar