onsdag 16 januari 2019

MINA FANTASTISKA DJUR


IGÅR var det 16 minus här och SOL
Idag är det 25 minusgrader

Men jag föredrar det i nuläge framför snön

Djuren, som i början INTE gillade kryckorna utan höll sig på behörigt avstånd när jag hoppade fram
Kanske kände dom av - DÅ-i början - osäkerheten i mina hopp
Det är helt fantastiskt rörande

att få se/uppleva deras förståelse , omtanke och hänsyn

Då jag ser att dom förstår att dom behöver vara lite mer försiktiga och hjälpsamma
OCH det ÄR dom

Dom håller dessutom ett vakande öga över mig ..vart än jag går/är och hoppar omkring
Det känns upplyftande och FINT att få uppleva


Katterna dom skyndar sig iväg när jag kommer med "klumpfoten" på kryckor

Härifrån skogen önskar jag er alla en omtankens vänliga Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar