söndag 13 oktober 2019

JULSTÄMMNING PÅ MÅNGA SÄTT OCH VIS

GOD SÖNDAG--
Har haft äldsta dottern och barnbarn här - ett vederkvickande besök
MED sig hade dom dessutom en HALMBAL till mig

Som vi fick hjälp med att rulla av och in - av den förbipasserande grannen Kjell
som var ute på jakt med sina jaktkompisar TACK! för det
Sen så hade yngsta barnbarnet tagit med sig sitt instrument

På vilket han spelade med bavur bl. a fur Elise - denna så vackra avslappnande och njutningsfulla musik

Men glad var jag I MORSE när jag klev ut genom dörren att dom åkte igår kväll

Då jag fick se vad som låg framför mig - Nämligen SNÖ- blötsnö
Träden var vita så och marken. Rena rama julstämningen med andra ord

OCH det snöar ÄN

Det har varit några dagar nu med en GRÅ himmel och en fuktig luft

Även fast SOLEN gjort sina tappra försök med att bryta sig igenom den GRÅA tätheten
lite då och då -så har den INTE lyckats helt

FAST man blir glad när himmelen är grå över minsta solstråle som tittar fram

Och så har några vingbeprydda varelser dekorerat köksfönstren med sin närvaro
Och jag skall nu ut igen och fixa till halmbalen på en lättåtkomlig plats


Önskar er alla HÄRIFRÅN en JULMYSIG SKOG- en njutningsfull och behaglig SÖNDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar